Statystyki
- Odwiedziny: 693185
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Sobota, 2024-04-27
Imieniny: Sergiusza, Teofila
18 grudnia 1998 r. została podpisana dwustronna umowa Partnerstwa Szkół pomiędzy szkołą Zakladni Skola Frenstat p. Radhostem (Czechy) i Szkołą Podstawową nr 5 w Łodzi.
13 marca 1999 w St. Georgen (Niemcy) została podpisana umowa partnerska pomiędzy trzema szkołami: Szkołą Podstawową nr 5 w Łodzi (Polska), Základní Škola w Frenštát pod Radhoštěm (Czechy), Robert Gerwig - Schule w St. Georgen (Niemcy).
Efektem współpracy szkół partnerskich były zrealizowane w latach 1999 - 2001 w ramach programu Sokrates Comenius trzy europejskie projekty edukacyjne o wspólnym tytule:
„Der Wirtschaftliche Wandel in den 3 Europäischen Heimatregionen” – „Gospodarcze przemiany w 3 regionach europejskich”.
W styczniu 2003 roku do grupy partnerskiej dołączyła szkoła węgierska: Szűtz József Általanos Iskola z Kiskunhalas (Węgry).
Po dołączeniu w styczniu 2003 roku szkoły węgierskiej w czterostronnej grupie partnerskiej realizowaliśmy nowy projekt edukacyjny Programu Sokrates Comenius:
Fauna i flora regionu - rok szkolny 2004/2005
Wybrane problemy środowiska naturalnego regionu - 2005/2006
Walory regionu i czynniki wpływające na jego środowisko naturalne - 2006/2007
Od 29 września 2006 roku umowa partnerska została podpisana z Základná Škola Ladce (Słowacja). Wtedy nastąpiła zmiana języka roboczego partnerstwa na angielski i spotkania uczniów szkół partnerskich zaczęły odbywać się w maju.
Szkoła Podstawowa nr 5 w Łodzi otrzymała grant w wysokości 20.000 Euro z programu Unii Europejskiej LLP Comenius na realizację projektu edukacyjnego "Improving Social Contacts in and out of Schools" – Poprawianie relacji społecznych w szkole i poza nią we współpracy ze szkołami partnerskimi:
Koordynatorem projektu była p. Anna Marciniak. Powołany został zespół ds. realizacji projektu. W jego skład wchodzili nauczyciele:
Projekt był realizowany przez trzy lata szkolne od 1.08.2011 r. do 31.07.2013 r.
Cele projektu:
Zamierzaliśmy uświadomić naszym uczniom możliwości poprawy swojego życia, zaoferować im udział w programach i imprezach wewnątrz i na zewnątrz społeczności szkolnej, dzięki czemu ich rozwój społeczny może stać się bardziej skuteczny i jakościowo lepszy. Współpraca nad różnymi zadaniami odbywała się będzie w mieszanych grupach roboczych uczniów pochodzących z różnych środowisk społecznych. Chcieliśmy stworzyć klimat motywujący do działania uczniów wycofanych i zamkniętych, zwiększyć zaangażowanie uczniów w życie szkoły, stymulować postawy prospołeczne, kształtować poczucie odpowiedzialności, wytrwałości, pokonywania trudności, rozwijać umiejętności promowanie siebie, swojej klasy i swojej szkoły. Realizacja projektu stwarzyła ogromną szansę dla naszej szkoły. Dała nam wszystkim: uczniom, nauczycielom i rodzicom możliwość rozbudzenia poczucia utożsamiania się ze środowiskiem szkolnym.